2/20/2011

Jag är så himla sugen

Jag är så himla sugen, så himla sugen nu. Och när jag ser bilder på dem som inte har något hem utan bara bor på anstalter eller liknande blir jag bara så hemskt ledsen inombords. Varför vill ingen ta hand om dem liksom? Är det bara för att dem har en bakgrund som ingen människa vågar ta sig an? Dem är hemskt faktiskt och tragiskt.. Det måste finnas ett hopp där ute någonstans för dessa fantastiska djur!
Jag har hittat två nu som jag verkligen överväger att ta mig an, verkligen.

Detta är Edvard. Han är 1,5 år och en blanding mellan staff och rottis.
Han är kastrerad och han väger 32 kg. Och hans temprament är ung, livlig och lekfull.
Edward är ocså en mycket trevlig, arbetsvillig och lyhörd hund. Han går fint i koppel och passerar andra hundar utan problem. Han hälsar också vänligt på andra hundar men kan behöver ytterligare träning i att leka och umgås eftersom han kan bli lite hårdhänt. Men det förstår man ju, han är ju trotts allt en staff/rottis blandning.
Så hur sugen är inte jag på att hämta lilla söta Edvard från hundstallet?!?


Sen har vi också..

Och så har vi ju denna underbara gosse jag hittade på blocket. Jag tycker själv att det är trist att sitta och kolla på annonser på blocket och hitta såna här där det alltid står " Vi överväger att hitta ett nytt hem åt vår Boxerhane på 4 år.." Det är så himla tråkigt men visst det är väl bra för mig för jag älskar det. Denna kille är som sagt 4 år.
Han är en bra träningskompis, mycket följsam och trevlig, vill hänga med överallt, kan gå lös och kommer alltid på inkallning, vardagslydig och enkel, han har tränat lydnad och lite spår.
Boxerns livlighet och aktivitetsnivå, även om han också är en bra soffpotatis som gärna bara är hemma och myser. Han accepterar tillvaron bara han får vara med.
Och hur bra är inte det för mig som vill ha en tränings kompis?

Åhh.. vad jag funderar.. Mamma vad tycker du jag ska göra OM du var JAG!?





P.s gjorde nyss ett hundtest och där blev boxern min ras som jag skulle trivas bäst ihop med..
Och ja vad betyder inte det!?! JAG VILL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar